بررسی دقیق و کامل تمام روش ها تغییر مسیر یا ریدایرکت

انواع روش های ریدایرکت یا تغیر مسیر

انواع تغییر مسیرها

نرم افزاری و cnanonical: همانطور که می توانید حدس بزنید و اشاره شد این روش را توسط سرور و آپاچی نمی توان انجام داد و تنها داخل کد html  انجام می شود و

این موجب بروز خطای دوگانگی یا داپلیکیت می شود

یکی از نکات سئو تشخیص محتوای تکراری و کپی شده است 

در مواقع بروز دابلیکیت کانتنت چکار باید کرد

اولا همانطور که اشاره شد ما با این موررد که خارج از سایت مورد مثال است نمی توانیم این کار را انجام دهیم و حتما باید داخل خود آن سایت باشیم

اعلام پشتیبانی از کنونیکال از فوریه 2009 توسط مطلبی در وبلاگ  Google و توسط یاهو و بینگ هم متعاقبا مود حمایت قرار گرفت. که تاریخچه دقیق ان را از این پست بخوانید Matt Cutts’ post

  1.  رفع خطای داپلیکیت محتواست به این معنا که اگر محتوایی از یک سایت را با دو آدرس متفاوت بتوان دسترسی پیدا کرد با رل کنونیکال آن دو آدرس را به یک آدرس ارجاع می دهیم (این کار در عمل مشهود نیست و فقط بصورت منطقی است و نه فیزیکی) به عنوان مثال آدرس های زیر همه به یک محتوا اشاره دارند:
  2. زیبایی نمایش در  نتایج جستجو: برای مشخص کردن URL که می خواهید افراد در نتایج جستجو مشاهده کنند. ممکن است ترجیح دهید افراد به جای https://example.com/dresses/cocktail؟gclid=ABCD به صفحه محصولات لباسهای سبز شما از طریق https://www.example.com/dresses/green/greendress.html برسند.
  3. صرفه جویی در زمان خزش:برای جلوگیری از گذراندن زمان خزیدن در صفحات کپی. شما می خواهید Googlebot حداکثر استفاده را از سایت خود ببرد ، بنابراین بهتر است که به جای خزیدن نسخه های رومیزی و موبایل همان صفحات ، وقت خود را صرف خزیدن صفحات جدید (یا به روز شده) در سایت خود کنید.

توجه داشته باشید که 

  • می توانید تعداد بی نهایت صفحات تکراری را به این روش کنونیکال کنید اما Google به دلایل مختلفی از جمله عملکرد یا محتوا یک قانون متفاوت را انتخاب کند.​
  • اگر URL هدایت شده نسخه بهتری نسبت به URL مشخص است نباید از کنونیکال استفاده کنید و باید تغییر مسیر به روش  301 یا 302  برای تغییر مسیر استفاده کنید.
<link rel="canonical" nolink="https://example.com/wordpress/seo-plugin/" /> 

بعد از کنونیکال برویم سراغ روش های دیگر تغییر مسیر


301 ، "انتقال دائمی"  که معمولا این روش را انجا می دهند که باعث می شود گوگل دست از سر این لینک بردارد، در غیر اینصورت گوگل به سرکشی مداوم از لینک خواهد پرداخت
302 ، "انتقال موقت"
متا رفرش یا meta refresh ریدایرکتش بصورت 301 و به طور دائمی است
تغییر مسیر 301 یک تغییر مسیر دائمی است که سهمش  از تمام لینک های انجام شده  بین 90-99٪  است که قدرت رتبه بندی را تمام و کمال به صفحه دیگر پاس می کند.  در اکثر موارد ، تغییر مسیر 301 بهترین روش برای اجرای تغییر مسیرها در وب سایت است.

انتقال به روش 302 اون امنیت و اطمینان  301 را به ما نمی دهد چرا که شواهد به ما نشان می دهد که امن ترین راه برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجوگر و مرورگرها  اعتبار کامل صفحه را به صفحه ریدایرکت شده ارجاع می هند همانا کد استفاده از 301 در هنگام هدایت دائمی URL است

متا refresh یا  تازه سازی از طریق متا نوعی از تغییر مسیر است که در خود صفحه درخواست ریدایرکت می شود و نه از طریق ارسال کد توسط سرور.و معمولاً کندتر هستند ، و به عنوان یک روش SEO قابل قبول توصیه نمی شوند. آنها بیشتر با یک شمارش مع چند ثانیه   همراه هستند که برا ی جلوگیری از بروز خطا معمولا با جمله : اگر در چند ثانیه بعد هدایت نشدید ، اینجا کلیک کنید همراه می شوند. همانطور که گفته شده  متا رفرش  به دلیل استفاده پذیری کم و تقریبا منسوخ شده  به عنوان یک تاکتیک SEO توصیه نمی شود.

مثال کاربردی از متا رفرش

  <meta http-equiv="refresh" content="4; URL='https://ahrefs.com/blog/301-redirects/'" /> 

سرویس 301 به مرورگرها و رباتهای موتور جستجو اعلان می کند که صفحه به طور دائمی منتقل شده است. دلیل ریدایرکت شدن سایت می تواند استفاده از متد 302 باشد. موتورهای جستجو چند تفسیر از آن می کنند به این معنی که نه تنها صفحه تغییر مکان داده شده بلکه محتوای یا نسخه جدیدی از آن را می توانند در URL جدید پیدا کنند.

توجه داشته باشید که هنگام جابجایی صفحه از یک URL به آدرس دیگر ، مدتی طول می کشد موتورهای جستجو از زمان دیدن 301 ، تشخیص آن و اعتبار دهی صفحه جدید با رتبه بندی صفحه منتقل شده به این فرایند  اعتماد  کنند. اگر عنکبوتهای موتور جستجو به دلایلی مثل  فاصله زمانی دور برا یبه روز رسانی صفحات به ندرت از صفحه وب مشخص شده بازدید کنند یا این که URL جدید به درستی دیده نشود ، این روند طولانی تر نیزخواهد بود.

متقابلا گزینه های دیگر برای تغییر مسیر ، یعنی 302 و meta refreshes ، جایگزین های ضعیف تری از 301 هستند ، زیرا آنها به طور کلی رتبه بندی و ارزش موتور جستجو را مانند یک تغییر مسیر 301 به آدرس جدید ارجاع نمی دهند. و تنها زمانی که این تغییر مسیرها گزینه های خوبی هستند که مدیر وب سایت به طور هدفدار نمی خواهد حقوق صاحبان پیوند را برای همیشه از صفحه قدیمی به جدید منتقل کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سایتهایی که در حال مهاجرت به دامنه جدید   هستند این اینفوگرافی اطلاعات جالبی برای شما دارد

اینفوگرافی ریدایرکت سئو

 تغییر مسیر 301 در آپاچی

برای این کار که هم بصورت کلی  در فایل کانفیگ سرور می تواند تعریف شود و هم با فایل htaccess  بصورت موردی قابل انجام است

با آموزش ریدایرکت با htaccess خودتان می توانید این کار را مدیریت کنید

یا باید باید سئو کار متبحر م نمایید


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تغییر ,صفحه ,مسیر ,سایت ,جستجو ,استفاده ,تغییر مسیر ,موتور جستجو ,تغییر مسیرها ,رتبه بندی ,موتورهای جستجو ,توجه داشته باشید
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کاوشگران دانش بشارت کلام خداعیسی مسیح معرفی کالا گیاهدان خرید و فروش آپارتمان در اندیشه تصنیف گلها فروشگاه اینترنتی تک وال Michael Jermaine