انواع تغییر مسیرها
نرم افزاری و cnanonical: همانطور که می توانید حدس بزنید و اشاره شد این روش را توسط سرور و آپاچی نمی توان انجام داد و تنها داخل کد html انجام می شود و
این موجب بروز خطای دوگانگی یا داپلیکیت می شود
یکی از نکات سئو تشخیص محتوای تکراری و کپی شده است
در مواقع بروز دابلیکیت کانتنت چکار باید کرد
اولا همانطور که اشاره شد ما با این موررد که خارج از سایت مورد مثال است نمی توانیم این کار را انجام دهیم و حتما باید داخل خود آن سایت باشیم
اعلام پشتیبانی از کنونیکال از فوریه 2009 توسط مطلبی در وبلاگ Google و توسط یاهو و بینگ هم متعاقبا مود حمایت قرار گرفت. که تاریخچه دقیق ان را از این پست بخوانید Matt Cutts’ post
توجه داشته باشید که
<link rel="canonical" nolink="https://example.com/wordpress/seo-plugin/" />
بعد از کنونیکال برویم سراغ روش های دیگر تغییر مسیر
301 ، "انتقال دائمی" که معمولا این روش را انجا می دهند که باعث می شود گوگل دست از سر این لینک بردارد، در غیر اینصورت گوگل به سرکشی مداوم از لینک خواهد پرداخت
302 ، "انتقال موقت"
متا رفرش یا meta refresh ریدایرکتش بصورت 301 و به طور دائمی است
تغییر مسیر 301 یک تغییر مسیر دائمی است که سهمش از تمام لینک های انجام شده بین 90-99٪ است که قدرت رتبه بندی را تمام و کمال به صفحه دیگر پاس می کند. در اکثر موارد ، تغییر مسیر 301 بهترین روش برای اجرای تغییر مسیرها در وب سایت است.
انتقال به روش 302 اون امنیت و اطمینان 301 را به ما نمی دهد چرا که شواهد به ما نشان می دهد که امن ترین راه برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجوگر و مرورگرها اعتبار کامل صفحه را به صفحه ریدایرکت شده ارجاع می هند همانا کد استفاده از 301 در هنگام هدایت دائمی URL است
متا refresh یا تازه سازی از طریق متا نوعی از تغییر مسیر است که در خود صفحه درخواست ریدایرکت می شود و نه از طریق ارسال کد توسط سرور.و معمولاً کندتر هستند ، و به عنوان یک روش SEO قابل قبول توصیه نمی شوند. آنها بیشتر با یک شمارش مع چند ثانیه همراه هستند که برا ی جلوگیری از بروز خطا معمولا با جمله : اگر در چند ثانیه بعد هدایت نشدید ، اینجا کلیک کنید همراه می شوند. همانطور که گفته شده متا رفرش به دلیل استفاده پذیری کم و تقریبا منسوخ شده به عنوان یک تاکتیک SEO توصیه نمی شود.
مثال کاربردی از متا رفرش
<meta http-equiv="refresh" content="4; URL='https://ahrefs.com/blog/301-redirects/'" />
سرویس 301 به مرورگرها و رباتهای موتور جستجو اعلان می کند که صفحه به طور دائمی منتقل شده است. دلیل ریدایرکت شدن سایت می تواند استفاده از متد 302 باشد. موتورهای جستجو چند تفسیر از آن می کنند به این معنی که نه تنها صفحه تغییر مکان داده شده بلکه محتوای یا نسخه جدیدی از آن را می توانند در URL جدید پیدا کنند.
توجه داشته باشید که هنگام جابجایی صفحه از یک URL به آدرس دیگر ، مدتی طول می کشد موتورهای جستجو از زمان دیدن 301 ، تشخیص آن و اعتبار دهی صفحه جدید با رتبه بندی صفحه منتقل شده به این فرایند اعتماد کنند. اگر عنکبوتهای موتور جستجو به دلایلی مثل فاصله زمانی دور برا یبه روز رسانی صفحات به ندرت از صفحه وب مشخص شده بازدید کنند یا این که URL جدید به درستی دیده نشود ، این روند طولانی تر نیزخواهد بود.
متقابلا گزینه های دیگر برای تغییر مسیر ، یعنی 302 و meta refreshes ، جایگزین های ضعیف تری از 301 هستند ، زیرا آنها به طور کلی رتبه بندی و ارزش موتور جستجو را مانند یک تغییر مسیر 301 به آدرس جدید ارجاع نمی دهند. و تنها زمانی که این تغییر مسیرها گزینه های خوبی هستند که مدیر وب سایت به طور هدفدار نمی خواهد حقوق صاحبان پیوند را برای همیشه از صفحه قدیمی به جدید منتقل کند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد سایتهایی که در حال مهاجرت به دامنه جدید هستند این اینفوگرافی اطلاعات جالبی برای شما دارد
تغییر مسیر 301 در آپاچی
برای این کار که هم بصورت کلی در فایل کانفیگ سرور می تواند تعریف شود و هم با فایل htaccess بصورت موردی قابل انجام است
با آموزش ریدایرکت با htaccess خودتان می توانید این کار را مدیریت کنید
یا باید باید سئو کار متبحر م نمایید
درباره این سایت